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Stereoplay
Germany

Dank solcher formaler Raffinessen überträgt die Band die Errungenschaften aus der Zeit des kernigen Hardbop überzeugend ins Hier und Heute.

Westfälische Nachrichten
Germany

Die musikalischen Welten, die Florian Ross schafft, sind einer ständigen Metamorphose unterworfen. Die Klänge seiner Kompositionen und Arrangements fließen unaufhörlich. Sie geraten in Strudel, verformen sich mal abrupt, mal allmählich. Und stets wird dieser Kosmos durchströmt von einem fordernden Sog, der den Sound weitertreibt – bis sich am Ende alle musikalischen Strukturen auflösen. Ins Nichts? Nein: Die Ross‘sche Musik hinterlässt Eindruck bei den Zuhörern...

Toronto Star
Canada

This is music that's very advanced melodically, harmonically and rhythmically.

Jazz Review
USA

This is simply great jazz in the truest sense - challenging, inventive, grounded in tradition but always reaching for new horizons. Ross has created great music in a number of settings, including grass ensemble, string orchestra and quintet, and now proves his true command of one of the purest forms of jazz expression. What's next, Florian Ross? I can't wait.

El Universal
Mexico

Más allá Ross explora con mapas perfectamente bien trazados texturas y colores exigiendo desde la partitura juegos armónicos en los metales que hagan poco necesario el piano. La búsqueda cromática se va de los tres instrumentos soplados a solas con el contrabajo hasta el diálogo en preparación para lo que en el papel debe de señalarse con las palabras ad libitum: Hegel y Fichte, difícilmente Stirner, pagan su visita a Jelly Roll Morton y a Joe Lovano lo mismo que a Schönberg: la libertad controlada que no por ello no desarrolla una buscada estética. 

Music on the web
UK

This is excellent contemporary music and just when I thought I was a died-in-the-wool old Bopper, along comes something contemporary, musical melodic and well worthy of attention. (***** five stars)

Mannheimer Morgen
Germany

So entsteht eine hochklassige, fein verwobene Triomusik, die den Vergleich zu Chick Corea nicht scheuen braucht.

Piano News
Germany

Der Forderung des Pianisten Jim McNeely in dem Begleittext zur CD kann man sich durchaus anschließen: ‘When is the next album?’ 

Irish Times
Ireland

Two things stand out immediately about German keyboardist and composer Florian Ross’s first release for his own Toy Piano label.

First, it’s the compositions, closely written and harmonically nuanced, but spacious, upbeat and smile-inducing, reminiscent of the optimistic, wide-open plains strand in American jazz associated with composers such as Pat Metheny, Joel Harrison and Ben Allison.

The second is the instrumentation: country music more or less owns the pedal steel guitar, but polyglot guitarist Markus Segschneider imports the instrument’s characteristic twang into Ross’s tunes, mixing it with the leader’s synth-drenched chords, making a sound that is fresh yet timeless, strange yet somehow familiar, like the theme tune to a 1970s cop show you never saw.

Stereo
Germany

Das blinde Verständnis nährt sich aus der Gewissheit, dass hier Könner unter sich sind.

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